Idag så fick jag äntligen skypa med min efterlängtade bella har knappt pratat med henne nå sen jag lämnade Sverige vilket är 6 veckor sedan! efter det så skypade jag med Familjen, blev ett kännslosamt samtal på nästan 2 timmar efter att pratat ett tag så bröt jag ihop pga trötthet och allt som pågår i mitt huvud. Det går inte att föreställa sig hur det är att vara i ett annat land så här helt själ. man har sina dippar ibland och jag har min just nu, har så långa dagar med så mycket att hinna med och massa som jag inte är van med. Jag går till 5 3 dagar i veckan tränar varje dag har läxor varje dag och när du är klar med allt så är det dags att gå och lägga sig, Du måste ha C i alla ämnen för att få va med och tävla/sela matcher med ditt team, lämna in allt i dit annars sänkt ditt betyg mer och mer för varje dag som går. Det är så mycket som man inte hade räknat med när mn åkte. Jag ångrar inte en minut att jag åkt och har inte hemlängtan än men nu när man kommit in i vardagen och man har kommit in i rutinen med allt och inser hur mycket man har att göra helatiden tar på både det fysiska och psykiska. Är helt slut i kroppen och huvudet så idag bara brast det. Men nu tar jag nya tag och hoppas det blir bättre. Efter att ha skypat med familjen så åkte vi till en bokaffär sen till DSW som är en jättestor sko affär med billiga skor så kom hem med ett par röda converse, ville ha vita med dom hade inte min storlek så det får bli en annan dag, betalade 300 kr för dom så det är halva preset vilket innebär att jag kommer komma hem med x antal nya converse till Sverige ;) sen åkte vi och åt middag sen gick vi till en sportaffär som låg bredvid resturangen så då blev det ett tränings linne vilket jag behövde och ett sports armband som du kan ha hobilen i när du springer, nu ska jag hoppa i duschen göra mig redo för sängen och ladda batterierna för kommande skolvecka...
 
Love Lydia
 

3 kommentarer

Vicki

23 Sep 2013 03:17

Förstår precis hur du känner! Jag har gått igenom exakt samma och allt är bara förvirrande!! Men vi får skypa någon dag!! :)

Svar: Att de är! Ja de får vi göra! :)
Lydia

Mamma Biggan

23 Sep 2013 18:49

Underbara gounge, starkt av dig att få ur dig allt igår när vi skypade. Jag vet att du fixar detta! MEN jag fattar att du är slut och trött för ditt schema är helt sjukt :-(
Jag hoppas att det blir bättre och att du kan prata med lärarna.
Underbart att du har en bra V mamma o V pappa och Christa.
Älskar dig du är BÄST!!! <3 <3

Fia lia lej

23 Sep 2013 19:32

Hej gullrumpa! Kul att du har en blogg de hade jag verkligen missat, här ska jag minsann följa dig :-)
Oj vilket hektiskt schema förstår att de blir jobbigt och att man blir depp ibland då man är ifrån vanligheterna här hemma i sverige, men du är en stark tjej som fixar de mesta Lydia :-D En liten fråga förresten, drömmer du på engelska och tänker i engelska nu eller har de inte kommit än? :D Kramis påre gummsan, / Fia L. :-)

Kommentera

Publiceras ej