Så nu tänkte jag ta mig tid och betätta om dom första dagarna i New York och resan dit.
Vid 11 tiden kom mina närmaste vänner och fikade och vi bara myste dom sista timmarna tillsammans och vid 12 halv 1 åkte dom hem och jag och Bella gick och la oss för att vi skulle orka åka vis 2 tiden på torsdags morgonen. Det blev inte så mycket sömn för oss utan vi låg och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är sånna stunder jag kommer sakna extra mycket. vid 20 i två klev vi upp och packade bilen och strax före 2 satt vi i bilen påväg mot arlanda och  vi var frammer vid strax före 5 så dår åt vi frukost i bilen sen gick i in och väntade på dom andra. Och vid 5:45 var det dags att säga hej då till alla så då blev det några fler tårar den dagen.
väl inne vid termenalen så känndes det ändå okej jag träffade några andra studenter som jag sedan reste med hela vägen till New York. Efter en total flygresa på 10 timmar och 10 minuter och en mellanlandning i london var vi äntligen framme i ett regningt New York. Vi fick vänta i i drygt 2 timmar på bussen till collage of new rochelle där vi skulle bo. Vid 7 tiden var det middag och då blev det riktig amerikansk pizza. efter det var det rundvandring sen gick dom flesta och la sig. Andra dagen hade vi lite info om våra resor in till NY under veckan och vi blev indelad i 4 olika grupper, sen fick vi testa amerikansk fotboll och min grupp vann den delen av STS olympics. Sen hade vi vår första lektion och då fick vi berätta vart vi skulle och vi lärde känna varandra lite bättre.
Andra dagen blev det en tidig frukost för att sedan ta bussen in till NYC och där åkte vi på sightsing runt NYC sen hade vi fritid i några timmar och då gick jag med Pernille, idunn och Helene från Norge och bente från Holland. Såklart blev det lite shopping och sånt.
Dag tre spelade vi baseball och även den sporten vann mitt lag, yay!! vi testade även cheerleading och det gick mindre bra och som den vinnarskalle ja är så blev jag såklart väldigt besviken. 
 
Love Lydia
Gabriella,Julia och Gabriella
mellanlandning i London
En av kanske 8 byggnader på campuset
Morten och Pernille under en lektion
Strawberry fields
Helene, jag, Pernille, Idunn och Bente
Alla svenskar
Hela gruppen i central park
the freedom tower

Kommentera

Publiceras ej