Tänkte ta mig tid och reflektera över året som varit och dela med mig lite, förhoppningsvis blir de inte ett allt för långt och jobbigt inlägg att lästa (jag själv gillar inte att läsa allt för lång inlägg)
Början av mitt år var väl inte den bästa, hade allt för mycket tankar i mitt huvud och var små stressad över små saker egentligen, vilket gjorde att jag fick problem att äta och gick ner ganska mycket i vikt. Allt blev bättre med tiden och de blev vår och i April fick jag min placering här i Texas och jag var så excited. Efter månader och år av tankar och drömmar så var jag nu nästan där, jag hade en familj i USA hur sjukt var inte de. Skolan gick helt okej som vanligt nådde jag inte dom betyg jag ville ha då jag har väldigt höga förväntningar på mig själv, men kan inte förvänta mig få bättre då jag inte pluggade så mycket (då de är bland de tråkigaste jag vet)
sommaren kom jag slutade första året på gymnasiet och jag började sommarlovet med att jobba 3 vekor som simskolelärare, tror jag aldrig varit så trött som jag var under dom veckorna haha. tog de ganska lugnt under dom mittersta veckorna och fattade inte riktigt att de bara var veckor kvar tills jag åkte och inte längre år eller månader kvar, så ca 2 veckor innan börja jag inse att jag borde gör mer "roligare" saker med mina kompisar så de blev 2-3 fullspäckade veckor innan jag åkte, många timmar på stranden, överaskningsfest, jobb på hudikkalaset, sundsvall gatufest, sena och roliga kvällar, nattbad osv. dom sista veckorna var bland dom roligaste i mitt liv, önskar att jag kunde spola tillbaka tiden. sen var den 8 Augusti här och jag stog på arlanda med väskorna packade och kramade om familjen och Bella för sista gången på 10 månader. 
jag började min resa i NYC med en grupp super härliga utbytisar från runt om i världen och jag fick vänner för livet.
tiden här i texas har varit väldigt rolig och lärorik, jag har fått en ny familj som jag alltid kommer att ha livet ut och de är jag så oerhört glad över. jag har träffat och lära känna nya människor, jag är så glad att jag träffat dom.
jag har verkligen lärt mig så mycket under 2013, det här året har verkligen lärt mig känna mig själv så mycket bättre och lärt mig uppskatta de jag har och se saker och ting ur olika perspektiv.
De har varit ett ganska tufft år för mig men jag har verkligen lärt mig saker från allt som hänt och de kommer jag alltid att bära med mig. 
 
Love Lydia
 
 
 

2 kommentarer

Amanda

02 Jan 2014 02:31

Du är bäst! Älskaaar dig

Mamma Biggan

02 Jan 2014 16:09

Ja vilket år Lydia... Och hela tiden kommer nya utmaningar att fylla på sin ryggsäck med. Men du är stark och driven och jag är galet stolt över dig ❤❤❤❤
Love mamma 😘😘

Kommentera

Publiceras ej